گزارش تکان دهنده از شیوع پیر دختری درایران

قابل توجه والدین و مقامات مسئول:


 شیوع پیر دختری در ایران نیاز به درک دارد نه شعار برای محبوب شدن پیش دخترا!


درد عمیق پیر دختری را تنها دختران بی گناه اما با هزار تحقیر افتاده در کنج خانه


می توانند آنچنانکه هست درک کنند


شما تصور کنید یه دختری دم بخت دیرمانده در خانه هستید که از یک سو در منزل داداشاتون به شما با کلماتی توهین آمیز از قبیل دختر ترشیده ،کم بخت،بی عرضه و... برخورد می کنند و از سوی دیگر در خارج از  منزل همسایه ها و فک و فامیل هر وقت شما را می بینند برای پوزخند زدن به شما اما با لحن شوخی و خیلی به ظاهر صمیمانه میگن: خاله جون کی بیاییم شیرینی تو بوخوریم؟؟ و... اونوقت حجم این قفس که بنام زندگی است برای شما چقدر تنگ می شود؟؟

از دید من راه حل اساسی دو چیز است: 

 


اول: جلوگیری از فرهنگ مبتذل و فساد و بی بندو باری دوست دختر و دوست پسربازی های خیابانی و گاهی اجباری است که دولت ایران در کنترل آن اقدام مؤثر نکرده است. حتی داداشم می گفت برخی باندهای سود جو هستند که در کارگاههای ساختمانی که کار گران افغانی کار می کنند برای گرفتن پول ناچیز می آیند پیشنهادهای خیلی شرم آور می دن و اونا رو به تدریج به این کارا معتاد کرده هم جیب شان را خالی می کنند و هم اخلاق و آینده ای شان را تباه کرده انگیزه ای ازدواج ارضای غرایز جنسی را از آنان می گیرن. با این وضع کی میاد ازدواج کنه؟ دخترا و پسرای هرزه گرد خوش می گذرونن سرانجام پسرا زیر بار ازدواج همی نمی رن و دخترای یکبار مصرفو به امان خدا ول می کنن. دخترای معصوم هم به دلیل اینکه پسرا با ارتباط قبلی که با دخترای هرزه داشته اند انگیزه ای برای ازدواج ندارن بی گناه می ترشن. خبری از ازدواج برای هردو طبقه نیست.


دوم: باید از دوران مدرسه معلمان و دبیران واقعا خوساخته و دلسوز استخدام شود. معلمی که بتونه برای این وطن انسان تربیت کنه حقوق شونو هم بالای بالا بدن ولی ا نسانهای خودساخته و عاشق تربیت و خدمت استخدام کنن. نه مثل وضعیت دبستان ها و راهنمایی و دبیرستانهای فعلی که همه مون دیده ایم چی خبراست. بازم تأکید می کنم اینجوری افراد نخبه را با پرداخت حقوق خیلی بالا می تونن گلچین و حفظ کنن و از اونها کار بخواند؛ کار پاک و تخصصی. در یه روزنامه ای یه زمانی خوندم یه متخصص روان شناسی تربیت، از برخی مدارس ایران به جای "آموزشگاه" تعبیر به "قتلگاه" کرده بود. یعنی اونجا قتلگاه استعداد و فضایل اخلاقی و کمالات اصیل بچه هاست. تنها خدا می داند درون برخی مدارس ایران چی مگذرد؟ چند در صد معلمان سلامت کامل اخلاقی و چند در صد آنان تخصص کامل علمی و تربیتی دارند و مهمتر از همه چند در صد آنان تعهد کامل آموزشی و کاری دارند و با عشق و نشاط کامل سر کلاس می آیند؟

نظر شما چیست؟ حتما نظر تونو بنویسین. ممکن است با من موافق نباشید ولی خوب فکر کنید شاید به همون نتیجه ای من گرفته ام منتهی شود.


اکنون یک گزارش ناگورا از شیوع پیردختری در ایران را بخوانید که از سایت فردا نیوز خدمت تون تقدیم می شود:

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 11 میلیون دختر آماده ازدواج داریم ، از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد.
هشت صبح: یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 11 میلیون دختر آماده ازدواج داریم، از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: 4 تا 6 میلیون پیر دختر در کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.

دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده اند که ازدواج به درد آن ها نمی خورد افزود: 40 درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند!! که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است.

وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن از نظرمادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.

ابهری عبور دختران از سنین مطلوب ازدواج وحتی رسیدن به سن یائسگی را پیر دختری خواند و گفت: این افراد سن مطلوب ازدواج را به دلایلی از دست داده اند اما هنوز مجرد می باشندو اینچنین امروز جامعه مواجه با پدیده به نام "پیر دختری "شده است.

به هم ریختن یک خانواده و مشکلات زناشویی ارمغان عبور سن مطلوب ازدواج

وی افزود: وقتی دختری از سنین عرفی ازدواج عبورکرد ازترس مجرد ماندن به ازدواج های نامناسب تن می دهند.

یعنی به مرد متاهل یا مردانی که دارای اختلاف سنی زیاد می باشند پاسخ مثبت می دهند.

این آسیب شناس عوارض اینگونه ازدواج ها را به هم ریختگی یک خانواده در صورت ازدواج با مردان متاهل و بروز مشکلات زناشویی با مردان سنین بالا عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دختران به خاطر مسائل یاد شده قید ازدواج را زده و به زندگی مجردی خو گرفته اند اظهار داشت: در این میان بعضی از خانواده ها دچار مشکلات رفتاری با دخترانشان شده واین تقابل های روزمره ،دختران را به زندگی مجردی و جدایی از خانواده سوق داده اند.

دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند

دکترمجید ابهری گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.

وی در پایان گفت: دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند وخانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جوئی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند. 


مطالب مرتبط:


عکس های خوشگل ترین دختران افغانستان


نظرات 1 + ارسال نظر
شب بارانی چهارشنبه 8 آبان 1392 ساعت 18:18 http://love-1995.blogfa.com

سلام

وبلاگ زیبا.مطالب زیبا.نویسنده قشنگ
در کل همه چیز عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد