فلسفه ای اصلی عاشورای امام حسین ع

سلام بر حسین سردار آزاد مردان جهان


امام حسین+محرم

من وقتی در باره امام حسین ع و عاشورا و فلسفه نهضت امام حسین ع فکر می کنم از میان این همه حرفای که در باره اش شنیده ام این سخن کوتاه دکتر شریعتی خیلی به دلم می نشیند: 

 

"حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود افسوس که بجای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند." دکتر شریعتی.

می دانید چرا این جمله در باره عاشورای امام حسین ع بیشتر از همه مرا تحت تأثیر قرار می دهد؟ چون وقتای هم بوده که با همین چشمم دیده ام: چند نامرد زیر علم امام آزاد مردان، سنگ مردانگی و عزت را به سینه می زنند اما سینه ای شون خالی از مرام و عشق حسینی است!


اون مانتو فروشی که بیشتر از همه دروغگویی و سودجویی داشت پارچه ای سیاهی رو که برای نمایش عزای امام آزادگان روی مغازه اش نصب کرده بود بزرگتر از همه بود!! این است که می گم این حرف خیلی معنی دار است"امام حسین ع بیشتر از آنکه تشنه آب باشد تشنه لبیک بود"




اصلاً حسین جنس غمش فرق می کند
این راه عشق پیچ و خمش فرق می کند
 
اینجا گدا همیشه طلبکار می شود
اینجا که آمدی کرمش فرق می کند
 
شاعر شدم برای سرودن برایشان
این خانواده، محتشمش فرق می کند
 
“صد مرده زنده می شود از ذکر یا حسین”
عیسای خانواده دمش فرق می کند
 
از نوع ویژگی دعا زیر قبه اش
معلوم می شود حرمش فرق می کند
 
تنها نه اینکه جنس غمش جنس ماتمش
حتی سیاهی علمش فرق می کند
 
با پای نیزه روی زمین راه میرود
خورشید کاروان قدمش فرق می کند
 
من از "حســـــینُ منّی" پیغمبر خدا
فهمیده ام حسین همش فرق می کند
 
شاعر: علی زمانیان

نظرات 6 + ارسال نظر
ایرانی پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 ساعت 09:07

الهم العجل لولیک الفرج
گشایش همه کارها فقط به دست آقاست...

سلام نوشته هاتون رو خوندم به امید روزی که دیگه خبری از ظالمان بر روی زمین نباشه...

این رو هم فراموش نکنید
اگر آن سر دنیا هم که باشم خدا با من است...

جوادی دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 00:08

سلام زیباست. تو می توانی به شرط که بخواهی و تن به کار دهی. می توانی قلم بزنی و بجای نشر عکس های ... با مطالب زیبایت تمام جهان را مخاطب گردانی و به آنها پیام رسانی کنی. همیشه موفق باشید خانم ملکه رحمانی

محمودی چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت 15:13 http://sedaye-mohajer.blogfa.com

سلام با عرض تسلیت برای تاسوعا-عاشورای حسینی.
دعوتتون میکنم تا درمورد پست"زیراسمان ژاپن"وسوال انتهایی اون نظرتونو بگید .
ممنون

علی اکبر چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت 15:11 http://respiration.blogfa.com

سلام.خیلی قشنگ مینویسی

همسفر باد ها سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 18:42 http://rgozaran.blogfa.com

سلام وبلاک باحال داری جالیب است. سربزن خوشحال میشم. موفق باشی

zafar دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 11:20 http://zafar23.blogfa.com

سلام خوش شودوم از وبلاگیتان
من رپ مخوانوم سر بزنید به وبوم تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد