قدرتمند ترین اشخاص جهان در سال 2013

تصادفی به یه مطلبی در باره قدرتمند ترین افراد جهان در سال 2013 از مجله ای فوریس برخوردم. شاید برای شما هم جالب باشد حد اقل با نام چند تن از شخصیتهای قدرتمند و تأثیر گذار جهان در سال 2013 آشنا شوید.


برترین ها:در سال 2012 میلادی، رئیس جمهور آمریکا – باراک اوباما  - در صدر قدرتمندترین مردم دنیا قرار داشت. اما امسال، ولادیمیر پوتین جای او را گرفته است.


این فهرست را وب‌سایت رسمی فوربس به طور سالانه منتشر می کند و افرادی که در این فهرست هستند در حوزه های مختلف همچون سیاست، اقتصاد، تکنولوژی و ... فعال یا کارآفرین و میلیاردر هستند. در فهرست امسال، 17 نفر از سران کشورها همچون اوباما، پوتین، شی جینپینگ، 27 مدیر ارشد و میلیاردرهای جدید دنیا همچون  Aliko Dangote (رتبه 64) یا Larry Ellison (رتبه 58) قرار دارند. این فهرست به طور کلی شامل یکصد نام است اما ما در اینجا 10 نفر اول را انتخاب و معرفی کرده ایم.   

رتبه نخست: ولادیمیر پوتین

این عکس در روز شنبه، 20 جولای سال 2013 از رئیس جمهور روسیه گرفته شده است. پوتین در اینجا در حال ماهی گیری است.


پوتین دومین رئیس جمهور کشور روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و رئیس حزب روسیه واحد است. پوتین از سال 1999 میلادی تاکنون همواره پست ریاست‌جمهوری روسیه را در اختیار داشته است. او متولد هفتم اکتبر سال 1952 میلادی در شهر لنینگراد است. ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری پُرکار شناخته می‌شود که اقتصاد روسیه را از بحران شدید دهه ۱۹۹۰ به ثبات و رشد قابل توجه در قرن بیست و یکم هدایت کرده ‌است.


رتبه دوم: باراک اوباما

در این عکس، اوباما در حال رفتن به کاخ سفید در واشنگتن است که در 9 ژوئن سال 2013 میلادی گرفته شده است. او در این روز از ملاقات با رئیس جممهور چین در کالیفرنیا باز می گردد.


باراک حسین اوبامای دوم در تاریخ چهارم آگوست سال ۱۹۶۱ میلادی در ایالت هاوایی به دنیا آمده است و از ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون به مدت دو دوره رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است. اوباما برنده جایزه صلح نوبل و چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا است.


رتبه سوم: شی جینگپینگ

رئیس جمهور شی جینگپینگ برای شرکت در مراسم خوشامدگویی به رئیس جمهور افغانستان – حامد کرزی – می رود. این عکس در 27 سپتامبر سال 2013 میلادی گرفته شده است.


شی جینگپینگ در دهم ژوئن سال 1953 میلادی متولد شده است و بالاترین مقام جمهوری خلق چین است. او در حال حاضر پست‌های دبیر اول حزب کمونیست چین و رئیس‌جمهور چین و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین را بر عهده دارد.


رتبه چهارم:  پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس در حال تکان دادن دست خود به حاضرین در میدان سنت پیتر در واتیکان است. این عکس در 9 اکتبر سال 2013 میلادی گرفته شده است.


نام اصلی پاپ فرانسیس، خورخه ماریو برگولیو است و در ۱۷ دسامبر سال ۱۹۳۶ میلادی در بوینس آیرس در آرژانتین متولد شده است. او در سال ۲۰۰۱ میلادی مقام کاردینالی را از پاپ ژان پل دوم دریافت کرد. پاپ فرانسیس زبان های ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی را به روانی سخن می‌گوید.


رتبه پنجم: آنگلا مرکل

این عکس در 16 سپتامبر سال 2013 گرفته شده است. آنگلا مرکل صدراعظم و دبیر کل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان است. او نخستین بانویِ صدراعظم در تاریخ آلمان است. مرکل در 17 ژوئن سال 1954 میلادی در هامبورگ به دنیا آمده است.


او در سه سال اخیر به طور پیاپی به عنوان قدرتمندترین زن جهان از سوی مجله فوربس انتخاب شده است.


رتبه ششم: بیل گیتس

بیل گتس، مدیر کل شرکت مایکروسافت است و این عکس در 28 می سال 2013 میلادی گرفته شده است.


ویلیام هنری گیتس  در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا متولد شده است. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را بنیان گذاشته اند. بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی بسیار شهرت دارد. او همچنین کارهای خیرخواهانه متعددی نیز انجام می دهد و از جمله باید به بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است، اشاره کرد.


رتبله هفتم: بن برنانکی

این عکس در 20 مارس سال 2013 میلادی گرفته شده است. رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا – بن برنانکی – در حال سخنرانی در نشست خبری در واشنگتن است.


بن شالوم برنانکی در سال 1953 میلادی در ایالت جورجیا آمریکا به دنیا آمده است. او از سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است. همان طور که از نام بن شالوم می توان حدس زد، برنانکی یهودی است. او از فارغ التحصیل های دانشگاه هاروارد در رشته اقتصاد است که در سال ۱۹۷۹ میلادی دکترای خود را دریافت کرد. او در حال حاضر استاد اقتصاد دانشگاه پرینستون نیز هست.

رتبه هشتم: ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود

پادشاه کنونی عربستان صعودی ملک عبدالله بن عبدالعزیز در حال صحبت با رئیس جمهور فرانسه در طول ملاقات آنها در قصر سلطنتی عربستان سعودی است. این عکس در 4 نوامبر سال 2012 میلادی گرفته شده است.


ملک عبدالله بن عبدالعزیز، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است. ملک عبدالله در اول آگوست  سال 1924 میلادی در ریاض متولد شده است و پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز از سال 2005 میلادی تا کنون پادشاه عربستان است.


رتبه نهم: ماریو دراقی

در این عکس ماریو دراقی، مدیر بانک مرکزی اروپا (ECB)، در نسشت خبری برگزار شده در بانک مرکزی اروپا در پاریس ایستاده است. این عکس در روز چهارشنبه در دوم اکتبر سال 2013 میلادی گرفته شده است.


ماریو دراقی در سوم سپتامبر سال 1974 میلادی متولد شده است و اهل ایتالیا است. او از سال 2011 میلادی تامنون رئیس بانک مرکزی اروپا است.


رتبه دهم: مایکل دوک

مایکل دوک مدیر ارشد اجرایی شرکت وال‌مارت است. در این عکس او در کاخ سفید در حال ملاقات با باراک اوباما است. این عکس در 14 نوامبر سال 2012 میلادی گرفته شده است.


مایکل دوک در هفتم دسامبر سال 1949 میلادی در آمریکا متولد شده است. او تاجر، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی شرکت وال‌مارت است. جالب است بدانید، او در سال ۲۰۱۲ میلادی به طور متوسط حقوقی معادل 18.2 میلیون دلار در ماه داشته‌است. منبع: برترین ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد