راز آلود ترین لبخند زنانه دنیا+عکس

رازها و شگفتی های لبخند مونالیزا

معروف ترین و مرموزترین لبخند زنانه دنیا

آن قدر معروف است که امکان ندارد هرکسی به موزه لوور برود این تابلو را نبیند. شده از دیدن کل موزه صرف نظر می کند؛ اما در صف طولانی برای تماشای این کار می ایستد تا او را از نزدیک ببیند که واقعا آیا این چهره ناراحت است؟ می خندد؟ آیا می تواند خود داوینچی باشد؟
برترین ها به نقل از دانستنیها : وقتی درباره اهرام ثلاثه مصر بخوانید. دست آخر به این نتیجه می رسید که شاید موجوداتی از فضا آمده و آنها را ساخته اند. این قدر عجیبند که به نظر می رسد واقعا ساختن آنها از دست انسان برنمی آید. حالا حکایت مونالیزا هم همین است. هرچقدر بیشتر بخوانید و کنکاش کنید بیشتر به این نتیجه می رسید که یا داوینچی آدم فضایی بوده است یا مونالیزا اثر هنری یک آدم فضایی، لاگیوکوندا یا همان مونالیزا هنوز هم یک یاز جنجالی ترین و پر رمز و رازترین آثار هنری بشر است.

آن قدر معروف است که امکان ندارد هرکسی به موزه لوور برود این تابلو را نبیند. شده از  دیدن کل موزه صرف نظر می کند؛ اما در صف طولانی برای تماشای این کار می ایستد تا او را از نزدیک ببیند که واقعا آیا این چهره ناراحت است؟ می خندد؟ آیا می تواند خود داوینچی باشد؟

مونالیزا

لبخند راز آلود مونالیزا

  باتری های بادوام

شیوه ای که لئوناردو در کشیدن چشمان مونالیزا به کار گرفته باعث می شود تا شما از هر زاویه ای که به نقاشی نگاه کنید چشمان مونالیزا را متوجه خود ببینید. لبخند کمی که بر لبان مونالیزا است، تنها درصورتی دیده می شود که شما به هر جایی از نقاشی غیر از لبان مونالیزا نگاه کنید و به محض خیره شدن به لبان مونالیزا، این لبخند به کلی ناپدید می شود.

در نقاشی او کوچک ترین اثری از حرکت قلم، نه در گل های ظریف کار شده روی پیراهن مونالیزا و نه در موهایش دیده نمی شود و این مساله نشان دهنده نبوغ سرشار هنرمند است. از راز لبخند مونالیزا که بگذریم، کسی نمی داند حتی او رنگ ها را چگونه روی بوم مالیده است.


خیلی که به مونالیزا دقت کنید متوجه خواهید شد آرواره های او مردانه است. خیلی از محققان بر این باورند که داوینچی چهره خودش را کشیده است. اگر هم، نه شاید از مردی تصویر کشیده باشد.

اول گفتند مونالیزا ابرو ندارد، پس احتمالا از زیبایی های آن دوره نداشتن ابرو بوده است. اما چندی بعد پاسکال کوتاه، نمایشگاهی گذاشت با عنوان «اسرار مونالیزا فاش شد» و ثابت کرد مونالیزا ابرو داشته است. کوتاه به Live Science می گوید: «من مهندس و دانشمند هستم و محیط اینجا ایجاب می کند که فردی منطقی باشم.

اما این اصلا منطقی نیست که مونالیزا بدون مژه و ابرو بوده باشد. من یک موی متعلق به ابرویش را کشف کردم!» کوتاه می گوید: «یک تصویر زوم شده از چشم چش مونالیزا اثر یک فرچه یا کاردک را نشان می دهد که در ناحیه ابرو به نقاشی اصابت کرده است.» اگر با دوربنی مادون قرمز کوتاه به تصویر نگاه کنید، اولین موقعیتا نگشتان را می بینید؛ ولی مثل اینکه داوینچی نظرش را عوض کرده و موقعیت دیگری را انتخاب کرده و اضافه می کند: «حتی لئوناردو داوینچی هم آدم دودلی بوده!»

مونالیزای قهوه ای

ساختن چهره مونالیزا با 3604 فنجان قهوه در جشنواره Rocks Aroma در شهر سیدنی استرالیا یک مونالیزای غیرطبیعی بود. اما مونالیزا فقط با قهوه ساخته نشد. موریس بنت نسخه ای از مونالیزا را با بیش از 6000 تکه نان تست ساخت و یک جواهرساز چینی هم نسخه ای از مونالیزا تهیه کرده که با 100 هزار قطعه جواهر ساخته شده است.


مونالیزا نگو، سیبل بگو!

چند سال پیش یک زن فنجانی چای به این تابلو پرت کرد. البته این بار اول نبوده. این تابلو تا به امروز بارها مورد حمله قرار گرفته است. یک بار سنگی پرتاب شد و یک بار هم اسید پاشیده شد. اما تا به امروز شیشه ضدگلوله جان این تابلو را نجات داده است.

دور دنیا در 80 سال

تابلوی مونالیزا سفرهای بسیار کرده است. این تابلو در سال 1452 میلادی در شهر فلورانس ایتالیا متولد شد. در سال 1962 در ایالات متحده آمریکا به معرض نمایش درآمد. در دهه 1970 نیز به مسکو و ژاپن منتقل شد. اما این اواخر از بردن آن به ایتالیا به دلیل شکننده بودنش خودداری کردند.

راز چشم هایش

اعضای کمیته ملی میراث فرهنگی ایتالیا با بزرگ کردن تصویر با وضوح بسیار بالای تابلو متوجه شده اند در چشمان مونالیزا ارقام و حروفی دیده می شود. در چشم راست مونالیزا حروف «LV» دیده می شود که به احتمالا مخفف نام لئوناردو داوینچی است، در چشم چپ هم نمادهایی دیده می شود.

مونا مال ماست

در ماه اوت سال 1911 یک کارمند ایتالیایی تابلو را از موزه لوور به بهانه اینکه تابلو ایتالیایی است به سرقت برد؛ اما دو سال بعد به فرانسه بازگردانده شد. البته این تابلو در این دو سال در سراسر ایتالیا به نمایش درآمد.

کافکا به دنبال مونالیزا

پس از دزدی مونالیزا موزه لوور برای بررسی بیشتر این قضیه به مدت یک هفته بسته شد و پس از گذشت این مدت، درهای موزه به روی جمعیت کثیری از مردم باز شد که به تماشای جای خالی «مونالیزا» آمده بودند. در میان کسانی که برای دیدن این جای خالی رفتند، نام فرانتس کافکا، نویسنده معروف به چشم می خورد.

مونالیزای با نقص


بیش از 500 سال پیش این تابلو با ارتفاع 77 سانت روی چوب سپیدار نقاشی شد. در جاهایی از تابلو نقاش، تصویر خود را رها کرده و به کار ادامه نداده است. مانند انگشت سمت چپ که به طور کامل نقاشی شده است.

جای مونالیزا را کی گرفت؟

موزه لوور پس از یک سال که از دزدی تابلو می گذشت، پرتره بالداساری کاستیلیونه، از شاهکارهای «رافائل» را به جای «مونالیزا» به دیوار آویخت.

مونالیزا در اتاق ناپلئون

داوینچی در سال 1516 تابلوی مونالیزا را وارد فرانسه می کند و آن را به پادشاه وقت فرانسه فرانسیس اول می فروشد. پس از آن به مرور زمان این اثر زیبا در شهرهای مختلف فرانسه نقل مکان می کند. ناپلئون آن را از موزه برمی دارد و به اتاق خواب خصوصی خود می برد ولی پس از تبعید ناپلئون این اثر دوباره به لوور برگردانده می شود.

مونا داوینچی

تعدادی از دانشمندان معتقدند داوینچی تصویر خود را در مونالیزا به صورت یک زن ترسیم کرده و مونالیزا در اصل تصویر خود داوینچی است. به همین دلیل دانشمندان و تاریخ شناسان کمیته ملی میراث فرهنگی ایتالیا به دنبال کسب اجازه هستند تا قبر این هنرمند را در کلیسای Amboise Castle بشکافند و از بقایای جمجمه اش صورت او را بازسازی کنند.


مونالیزا کیست؟

بعضی معتقدند داوینچی معشوقه خود را به تصویر کشیده و عده ای بر این باورند که داوینچی برای پدر کارخانه دار «مونالیزام کار می کرده است و دخترش را کشیده. هممچنین می گویند فرانسیسکو بارتولومئو از اشراف شهر فلورانس از داوینچی خواسته است که پرتره همسر سوم خود – یعنی لیزا آنتونیوماریا – را نقاشی کند.

مرور زمان و بی مژگی

می گویند قدیم ترها مونالیزا ابرو، مژه و لبخند بزرگ تر و پتویی نیز روی زانویش داشته است. یک دانشمند فرانسوی که مخترع یک دوربین عکاسی چندطیفی است، این مطلب را اعلام کرده. با اشعه مادون قرمز رد مژه ها را زیر چشم کشف کرده که براساس این عکس مونالیزا در اصل ابرو و مژه داشته و بر اثر مرور زمان این رنگدانه ها از بین رفته است. منبع: برترین ها به نقل از دانستنیها.

لبخند زیبا و شگفت انگیز مونالیزا پس از قرنها همچنان جاذبه و شگفتی خودرا حفظ نموده و پربازدید ترین اثر هنری جهان است.


نظرات 1 + ارسال نظر
azin سه‌شنبه 12 آبان 1394 ساعت 18:13

عزیز دلم سلام

وبلاگ خیلی قشنگی داری

من هم مثه تو یه دخترم. حرفاتو خیلی خوب میفهم.

امیدوارم مشکلکشورت حل شه و هرچی زودتر به وطنت برگردی

محکم باش گلم

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد